Close Menu
0 € 0,00
Mijn winkelmandje
Er zit helemaal niks in uw winkelmandje.
Vragen of hulp nodig bij je bestelling?
Neem contact met ons op via de website.

Eventbranche.nl

26 december 2017
Eventbranche.nl

‘Online betekent niet onpersoonlijk!’

Wie niet al te vaak met evenementen in aanraking komt, zou zeggen: ‘Barretje, podium, stoelen, krukken, tafels, even snel regelen, mag niet te veel kosten…’ Zij die op een kwalitatieve wijze evenementen inzetten binnen hun bedrijf, weten exact wat het belang en de waarde is van goed materiaal en dus een goede verhuurder die kwaliteit levert en meedenkt. Dat besef is er bij David van Schie party rental uit ’s Gravenzande ook. Inzetten op kwaliteit, een toekomstig keurmerk, up to date voorraad en een samenwerking met collega’s om complexe aanvragen ook in te kunnen vullen, zelfs dat is niet voldoende voor David van Schie party rental. ‘Bij ons is het onderscheidende vermogen natuurlijk de kwaliteit, maar het zit ook vooral in persoonlijk contact. Niet alleen de online aanvraag op tijd afleveren, maar ook meedenken en adviseren, want online betekent niet onpersoonlijk.’

Persoonlijk contact

Er is de afgelopen jaren veel veranderd, ook in de organisatie en het bestelproces rondom het organiseren van evenementen. Online is bijna regel geworden. Zeker bij toeleveranciers van producten. Een tap of compleet podium is met 2 clicks besteld, maar ook complete inrichting aan tafels, stoelen en andere gebruiksvoorwerpen gaan na de keuze online zo de vrachtwagen in. ‘Daarom kiezen wij voor persoonlijk contact. Orders nabellen, waar komt de tap te staan, wat is de uitstraling van het evenement en doelgroep? Met die informatie kunnen we vaak een nog beter advies geven. Wij zijn dus een verhuurder die kritisch is op de bestelbonnen en navraag doet, dat maakt ons een persoonlijke verhuurder’, schetst Renee van Schie in de grote loods van David van Schie Party Rental.

Het werd al voorspeld in de trendrapporten rondom webshops en online bestellingen: zij die het persoonlijk kunnen maken, winnen de slag. Dat blijkt bij David van Schie de waarheid. Ook de roep om transparantie in prijzen en offertes heeft de evenementenverhuurder goed ter harte genomen. ‘Wij werken met resellers, een netwerk aan collega’s en weten dat bij iedere order ook andere verwachtingen schuil gaan. Dat wetende moet je wel volledig transparant zijn. Dat betekent dat we best wel eens te horen krijgen, dat wij heel uitgebreid offreren, maar het moet’, stelt Renee van Schie.

Particulieren en zakelijke klanten

‘Ons bedrijf is in de keten van een evenement heel productgericht. Onze klanten zijn dan ook vaak de bureaus, cateraars, locaties of de directe klant. Die laatste vindt ons omdat we alle drempels hebben weggenomen. Voor al die groepen opdrachtgevers hebben een paar zelfde principes. Naast persoonlijk contact is dat ook het 24 uur per dag bereikbaar zijn, mocht er iets misgaan of snel gehandeld moeten worden. Het is vaak David zelf die er dan uitspringt om toch nog even wat extra fusten af te leveren, want ‘opeens dronk wel iedereen bier’, geeft Renee van Schie lachend een voorbeeld van hoe ‘een evenement gered werd’. Volgens haar is  er wel het één en ander veranderd in de eventbranche. ‘Voor de crisistijd was het volledig over the top, tot dat opeens veranderde in zeer sober. Nu zie je dat evenementen daar een beetje tussenin zitten. Daarbij is de leadtijd opgeschoven van ultra kort naar een ruimere periode’, volgens Van Schie twee positieve ontwikkelingen. ‘Jazeker, want dat biedt ons onder meer de mogelijkheid om uitgebreid te adviseren. Niet over concepten of doelstellingen, maar puur op productniveau, daar valt ook genoeg te adviseren. Wij hebben expertise op details en kunnen soms op eenvoudige wijze tot een compleet andere uitstraling komen door af te rokken, met gekleurd linnen te werken of op maat gemaakte meubels toe te voegen.‘

In de grote opslagloods, met al die verschillende producten, is meteen te zien waar de kwaliteit in zit. Schoonmaken tot het blinkt, opnieuw in de lak, ook de persoonlijke verhuurder kan niet zonder kwaliteit. Tussen alle producten breekt David van Schie een lans voor een keurmerk: ‘In de bouw moet alles een keurmerk hebben voordat het überhaupt de deur uitgaat. Het moet gecertificeerd zijn en bij ons…Het is wachten tot een echt incident’, ondertussen pakt Van Schie nieuwe plastic ‘stoelkoppelaars’ erbij. ‘Deze zijn gecertificeerd en zorgen ervoor dat een rij stoelen snel omvalt in geval van nood. Wij hebben natuurlijk een groothandelsfunctie en kijk dan eens naar de wet aansprakelijkheid…bereid je dus maar voor op keurmerken die er ook in onze branche aan gaan komen’, zegt de eigenaar van David van Schie party rental én bestuurslid van Verhurend Nederland. ‘Ik hoop dat we een incident voor zijn. Wij blijven inzetten op kwaliteit en persoonlijk contact.’